Aanbod

Interim management

Terug
Expertise inzetten waarover een organisatie niet (meer) beschikt kan om verschillende redenen gebeuren: plotse groei, de huidige manager voerde een wanbeleid overbruggen van een periode omwille van ziekte, spontaan vertrek van de manager eer een geschikte opvolger is gevonden, …

In tegenstelling tot een consultant wordt de expertise niet vrijblijvend via concepten aangereikt. De doelstellingen voor een interim opdracht zijn duidelijk omlijnd en bevatten best zeer duidelijke, kwantificeerbare verbeteringen.

Een ander niet te onderschatten voordeel is dat een externe interim manager niet verbonden is met de geschiedenis van een afdeling en daarom gemakkelijker moeilijke beslissingen kan nemen, gebaseerd op facts and figures.

Leadership

Maar eigenlijk is de term interim management hanteren misleidend: een manager wordt geacht om bestaande systemen, procedures, werkwijzen, .. consequent en volgens de regels van de kunst toe te passen zodat het resultaat gegarandeerd is. Management is met andere woorden een systeem doen werken.

Wat wij aanbieden is leadership: dankzij een creatieve en strategische mindset creëren wij alternatieven voor voorbijgestreefde werkwijzen, slagen wij erin om een organisatie als team naar een betere toekomst te begeleiden, werken wij mee aan het begrijpen en formuleren van een visie en missie waar iedereen zich kan achter scharen.

Eenvoudig gezegd kan leadership in 3 verschillende pijlers weergegeven worden:
  • Het ontwikkelen van een visie waar de organisatie naar toe moet en het bedenken van strategieën om de nodige veranderingen te implementeren om het doel te bereiken.
  • Het samenbrengen en samen laten werken van de betrokken werknemers. Iedereen met de neus in dezelfde richting plaatsen. Doen wat je zegt en zeggen wat je gaat doen. Kristalheldere communicatie is essentiëel om de broodnodige credibiliteit te verwerven van je team. Duidelijke en inzichtelijke weergave van facts and figures, schema’s, procesflows, …: allemaal bouwstenen om een visie en later de strategie duidelijk te verwoorden.
  • Last but not least: medewerkers challengen, motiveren en inspireren. ‘Plus est en vous’ als achterliggende gedachte – weliswaar niet bij elke medewerker, je moet ‘change the person or change the person’ durven toepassen indien blijkt dat een medewerker niet (meer) gelooft in de missie van zijn organisatie. 

Meer informatie over de mogelijkheden?

Dec'eau Ratio BVBA
Henestraat 36
B-3870 Heks
BE0823.454.279
Telefoon
+32 499 93 08 18
E-mail
hans.moors@deceauratio.be
Vind ons ook op